2024. február 18., vasárnap

 

Egy tulajdonos a társasházban fodrász szalont üzemeltet. Ezért a lépcsőházban az átmenő forgalom megnövekedett és ez bizony zavaró lehet. 

A társasház lépcsőházában már a takarítás gyakoriságát sűríteni kell? Ki fizeti a felmerült költségeket? Mi lehet a megoldás kérdezik azon kétségbeesett tulajdonosok akik felkeresnek ezzel a problémával. 


Nem kell ezért plusz anyagi terhet tenni a lakókra!



Nem lehet bármilyen vállalkozást üzemeltetni a saját lakásban sem.Ha az adott szolgáltatást a saját tulajdonon belül végzik, akkor is lehet korlátozni azt. Hogyan?

A Társasház tulajdonosainak egy Szervezeti Működési Szabályzatban rögzítenie kell hogy milyen módokon lehet használni a saját tulajdont. Például ha valaki egy internetkávézót  szeretne kialakítani a lakásában ami a földszinten van az könnyebben megoldható. Ekkor is megnövekszik ugyan az átmenő forgalom,de a vendégek nem mennek fel az emeletre. Így az emeleti lakókat nem fogja zavarni , hogy többen járnak át a lépcsőházon. Persze a vendégek is lehetnek  zajosak. Nem valószínű hogy aki egy fárasztó munkanap után végre bedől az ágyba az örülni fog a zajongásnak. 

Célszerű ilyenkor meghatározni hogy a nyitva tartás milyen időintervallumban engedélyezett a társasház részéről.

Legoptimálisabb persze ha valaki úgy működteti a vállalkozását a társasházban hogy ahhoz ne kelljen a közös tulajdonú lépcsőházat igénybe venni. 




Persze a Szervezeti és Működési Szabályzat tartalmát előzetesen a tulajdonosokkal közösen kell összeállítani. Sajnos van ahol a közös képviselő ezt nem teszi meg. Abban az esetben a helyileg illetékes jegyzőhöz lehet fordulni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

  Társasházak napjainkban     Jelenleg közel 4,4 millió a lakások száma a társasházakban. Elterjedésük a modern élet kialakulásának velejáró...