Egy tulajdonos a társasházban fodrász szalont üzemeltet. Ezért a lépcsőházban az átmenő forgalom megnövekedett és ez bizony zavaró lehet.
A társasház lépcsőházában már a takarítás gyakoriságát sűríteni kell? Ki fizeti a felmerült költségeket? Mi lehet a megoldás kérdezik azon kétségbeesett tulajdonosok akik felkeresnek ezzel a problémával.
Nem kell ezért plusz anyagi terhet tenni a lakókra!
Nem lehet bármilyen vállalkozást üzemeltetni a saját lakásban sem.Ha az adott szolgáltatást a saját tulajdonon belül végzik, akkor is lehet korlátozni azt. Hogyan?
A Társasház tulajdonosainak egy Szervezeti Működési Szabályzatban rögzítenie kell hogy milyen módokon lehet használni a saját tulajdont. Például ha valaki egy internetkávézót szeretne kialakítani a lakásában ami a földszinten van az könnyebben megoldható. Ekkor is megnövekszik ugyan az átmenő forgalom,de a vendégek nem mennek fel az emeletre. Így az emeleti lakókat nem fogja zavarni , hogy többen járnak át a lépcsőházon. Persze a vendégek is lehetnek zajosak. Nem valószínű hogy aki egy fárasztó munkanap után végre bedől az ágyba az örülni fog a zajongásnak.
Célszerű ilyenkor meghatározni hogy a nyitva tartás milyen időintervallumban engedélyezett a társasház részéről.
Legoptimálisabb persze ha valaki úgy működteti a vállalkozását a társasházban hogy ahhoz ne kelljen a közös tulajdonú lépcsőházat igénybe venni.
Persze a Szervezeti és Működési Szabályzat tartalmát előzetesen a tulajdonosokkal közösen kell összeállítani. Sajnos van ahol a közös képviselő ezt nem teszi meg. Abban az esetben a helyileg illetékes jegyzőhöz lehet fordulni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése